İmbatlı Mahallesi, 1825. Sk., 35575 Karşıyaka/İzmir

Böbrek taşı tedavisinde minimal invaziv yöntem “Perkutan Nefrolitotripsi”

Kapalı yöntem ile böbrek taşı ameliyatı (PNL) nedir?

Zamanımızda idrar yollarının taşlarında standart tedavi yöntemi haline gelmiş olan minimal invaziv (daha az yaralayıcı) endoskopik yöntemler (kapalı, kamera kullanılarak kesi olmadan yapılan) başarı ile merkezimizde de uygulanmaktadır. Özellikle böbrek taşları endoskopik bir yöntem olan Perkütan Nefrolitotripsi (PNL) (Kapalı yöntem ile böbrek taşı ameliyatı) ile ESWL (ses dalgası ile taş kırma) yöntemine göre yüksek başarı ile kısa sürede, açık ameliyata göre çok daha az ağrı ve kanama ile tedavi edilmektedir.

Deneyimli ellerde geride taş kalma riski de en aza inmektedir. Kesi çok küçük olduğu için hastalar ameliyattan 24 saat sonra ayağa kalkabilmekte ve 2-3 günde evlerine rahatlıkla dönebilmektedir. Gebelik ve kanama problemi olan hastalar dışında tüm hastalara ve büyük boyutlu böbrek taşlarının hepsine uygulanabilme avantajına sahiptir. Yüksek başarı sağlanan yöntem ile en sert taşlar bile rahatlıkla kırılabilmektedir. PNL, açık böbrek taş ameliyatı ile karşılaştırıldığında oldukça kısa bir sürede tamamlanır. Ameliyat işlemi sırasında taşı temizlemek için en son teknoloji ürünü olan lazer ve ultrasonik taş kırıcılar kullanılır. Bu teknolojiler yardımı ile tüm böbreği kaplayan ve büyük hacimli taşlara da müdahale edilebilir. Ayrıca daha ince aletlerle ve daha ufak kesi ile girilmesini sağlayan mini ve mikro PNL yöntemleri de başarı ile uygulanmaktadır.

PNL yönteminde; sırt bölgesinde cilde yapılan 1 cm lik bir kesi sonrası böbreğin içerisine bir iğne ile ulaşılır. Bu iğne içinden böbrek içerisine bir kılavuz tel gönderildikten sonra çalışma tüpünün yerleştirilebileceği kadar bir genişlik elde edilir. Çalışma tüpünün içerisinden kamera ve çalışma kanalı içeren endoskopik aletle girilerek böbreğin içerisine ulaşılır. Taşlar bu çalışma kanalının içerisinden geçebilecek boyuta inene kadar böbrek içerisinde kırılır. Büyük taş parçaları dışarı alınır. Sonrasında bir drenaj tüpü (nefrostomi) yerleştirilerek böbreğin ve giriş bölgesinin iyileşmesi sağlanır. Bu tüp 1-2 gün içinde çekilerek hasta evine gönderilebilir.